Chili

I vintras fick jag några chiliplantor av Robert. Han hade tagit frön från en chili som han och Maria hade köpt. De var noga planterade i konservburkar och de trivdes bra där. När de hade växt ur sina burkar planterade jag om dem i krukor. Jag har tagit väl hand om dem och de har lönat mej genom att växa och blomma fint. Det har till och med utvecklats en chilifrukt. Den har varit grön hela sommaren till för en tid sen. Då började den bli svart. Jag trodde att jag hade misskött den så den skulle dö för mej. För några dagar sen såg jag att den hade börjat rodna. Idag är den alldeles röd på ena sidan. Det bådar gott i dubbel bemärkelse.

Alla de andra plantorna blommar och har förgrenat sej bra. Det blir nog mycket chili i maten i vinter.

Min Chilisamling

Kommentarer
Postat av: tottafes

heja dej! Dom ser jättefina ut. =)

2009-08-15 @ 14:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0