Höst?

I dag när Rut och jag var ute i skogen hade jag med mej en liten spann. Jag tänkte plocka lite blåbär att ha till efterrätt i kväll. Men det var ju mycket kvar så jag fyllde hela spannen ganska kvickt.

Det är inte så jättemycket men det blir en rejäl blåbärspaj efter surströmmingen i höst. Mandelpotatisen är ju klar och lök har jag odlat också. De blev inte så stora men jag har odlat dem själv i mina fina odlingslådor som Robert har snickrat åt mej. Nästa år ska det bli bättre. Åter till blåbären. Rut hjälpte mej.... Hade hon inte ätit upp alla så hade jag nog haft dubbelt så mycket.

I början fick jag plocka åt henne men efter en stund såg jag henne stå i blåbärsriset och beta. Hon är alldeles blå om munnen och kommer väl att s...a blåbär i flera dagar. Hon var jätteduktig idag och höll sej runt mej hela tiden. Hon blev väl rädd härom dagen när Richard, hans mamma Inger och jag var ute en runda. Då missade hon att vi svängde in på en annan väg och sprang tillbaka varifrån vi kom. Vi hittade henne hemma när vi kom hem. Men inget som inte har något gott med sej.

Vi hittade några kantareller som jag hade till frukost dagen efter. Man kan nästan tro att det börjar bli höst...

Kommentarer
Postat av: tottafes

Ojojoj.. MUMS!! Surströmming NU tack.. och PAJ!! Mmmm...

2009-08-19 @ 18:42:46
Postat av: Anonym

Ingen surströmming men gärna något med kantarell och blåbär som dessert.

Tack på förhand!

2009-08-19 @ 23:14:47
Postat av: ViDu

Ingen surströmming, ingen kantarell....

2009-08-20 @ 16:38:17
Postat av: tottafes

bra sagt.. =)

2009-08-29 @ 08:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0