Muta

Häromdagen när jag kom hem till Tina hade hon och Pia varit ute på en loppisrunda. Tina log med hela ansiktet och sa: Pia och jag har en muta till dej! Dom menade att mutan var till för att jag skulle hjälpa till att lägga plattor hos Pia. Detta för att det ska bli lättare att lägg Tinas ramper så hon kan komma in. Då var det ju valpning på gång.Och det kan ju inte missas! Nu gick det ju bra ändå för vi har inte hunnit med det. Dom såg så jäkla pippiluriga ut så jag blev jättenyfiken! Pia börjar plocka fram några saker inslagna i tidningspapper. Jag höll på att spricka av nyfikenhet! Öppnade det första paketet. En ursöt mugg med en (skit)gullig katt på!

Jippi! Nästa. En till mugg i samma serie. En annan katt men lika söt.

De två andra paketen innehöll tallrikar som hörde till muggarna. Jättesöta! Jag började undra hur det skulle gå när Maria skulle se att jag hade nya muggar. Jag samlar nämligen på muggar. Har inte två likadana. Förutom dom som tillhör min servis förstås. Det är alla möjliga motiv och jag försöker hitta en passande mugg till var och en när jag har fikabesök. Men nu har jag sorterat ut några (2) och satt ut dom i skåpet ute i rummet. Det är ganska trångt så jag får nog ta ut fler. Kan tilläggas att dom blev klart godkända av Maria, så Tina och Pia blev förlåtna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0