Persikor

Jag har jättemycket persikor som jag måste göra något av. Jag köpte en äppelplockare på Lidl idag för att jag skulle kunna plocka mina sista persikor innan alla trillar ner och blir förstörda. Det går jättefort! De hinner knappt mogna innan de trillar ner och blir ruttna och möglar. Det blev en hel korg!

Då ska man tänka på att jag har haft med till jobbet och moster Greta fick ganska många. Dessutom har jag faktiskt gjort persikochutney. Det gjorde jag igår. Den blev jättegod. Det ska jag göra idag med. Dessutom ska jag koka in i sockerlag med lite mörk rom i. Jag har ju köpt en egen kapten. Tack för tipset Eva L. Den var god. Sen har jag lite gott som jag kan ge bort i present. Undrar vem som ska få först........?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0