Kallt!

Idag var Rut och jag ute i skogen med kameran. Jag tänkte fotografera lite medan det finns snö. Man är inte bortskämd med det som Skåning. Så när det äntligen händer får man passa på att föreviga det. Ett ypperligt tillfälle idag när solen strålade från en klarblå himmel. Sagt och gjort. Jag byltade på mig en massa kläder (för att vara jag) och tog Rut i kopplet och begav mig. Det är ca 200 m till skogen där jag brukar släppa henne lös.



När jag lossade kopplet for hon iväg i ett snömoln. Skitkul! Jag passade på att plocka fram kameran och knäppa några kort.



När jag hade gått ett par hundra meter in på skogsvägen tittade jag efter Rut. Ingen hund i sikte. Var tusan är hon? Jag började dra mig hemåt.

Där, lite längre fram på stigen, satt hon och väntade på mig. Jasså. Okej. Jag kallade på henne (mest med gester för hon hör dåligt), men hon bara tittade på mig. Vill du något får du komma hit, tycktes hon tänka. Jag gjorde allt för att hon skulle komma men hon satt som fastgjuten. Skit ner dig! Jag går inte en meter till på det hållet. Jag ska HEM! Jag såg att hon tänkte det. Det var klart skrivet i hennes lurviga ansikte. När jag närmade mig reste hon sig och vände hemåt.

Hon hade bråttom! Okej. Inget att göra. Hemåt... På min NYSKOTTADE!!! uppfart satt Franse och väntade.

Idioter tänkte han. Ge sig ut i detta vädret.
Öppna!!! Okej, jag medger att det var skönt att komma in till en sprakande brasa och en kopp nybryggt kaffe.

Kommentarer
Postat av: carina

Jag våra vänner djuren fundera säkert många ggr hur i hela friden tänker de nu?

Önskar dig en skön och lugn jul.

2009-12-21 @ 10:02:31
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Karin/Livsluft

Hej, och tack för din söta hälsning hos mig.

Vilket härligt humoristiskt inlägg du har skrivit här då ;-)Ja, visst är det häärligt när vi äntligen får lite snö i Skåne, då gäller det att passa på och njuta.Tom här i Helsingborg ligger det kvar vilket är förvånande men kul!Så lik din svart-vita kisse är min egen kisse i samma färg. Det är kul med djur och de gör lite som de vill, fniss.

Din gamla kaffekvarn är ju helt underbar, vilken raritet!Var rädd om den!;-)))

Ha en riktigt fin julvecka nu och God Jul till Dig!

/Karin

2009-12-21 @ 11:42:22
URL: http://livsluft-karin.blogspot.com
Postat av: Lillaviola

Vilket underbart och roande inlägg=) Jag fattar precis. Hej från mig/Viola

2009-12-21 @ 22:28:38
URL: http://lillaviola.blogg.se/
Postat av: birgith

Häääärliiiiigt!

Skulle också vilja sitta på den trappan!

2009-12-25 @ 10:47:59
Postat av: berit

Härligt med snön när det ligger så fint på träden.synd att allt har regnat bort idag

2009-12-25 @ 21:15:00
Postat av: R

Svaermoa. Sriva. Mea. Blåg. Ja tack.

2009-12-30 @ 10:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0