Åska

Det har varit tyst från mej några dagar och det beror på åskan. I lördags när Maria och jag skulle lösa melodikrysset så slog jag igång datorn därhemma. Det hade åskat på natten så jag hade haft datorn urkopplad. Givetvis hade jag kopplat ur telefon och tv och modem också. Jag hinner inte mer än sätta igång datorn så smäller det. Naturligtvis slog det i min dator så både den och modemet  pajade! Min vanliga otur! Som tur är tecknade jag för bara några månader sen en utökad hemförsäkring som täcker elektronik. Det tänkte inte på det från början så jag fick ju lite panik! Inte fasen har jag råd med en ny dator nu! När den värsta chocken hade lagt sej kom jag till att tänka på min nya försäkring. Undrar om den inte täcker datorn tänkte jag. Slog numret till IF och fick prata med en jättetrevlig kille. Jodå den täcker det. Fullvärde om datorn är högst fyra år. Jag kollade i mina papper och såg att jag hade köpt den i mars 2006. Vilken jäkla tur! Så nu ska jag lämna in den på Hagberts foto i Bromölla så dom får kolla om det lönar sej att laga den annars får jag en ny dator. Jag pratade med en kille där idag och han suckade djupt och sa beklagande att den går troligen inte att laga.Det blir jag inte ledsen för i så fall. Ska köpa modem på fredag också. Sen är jag snart fit for fight igen. Men tills dess får ni ha tålamod. Just nu är Tina så snäll att jag får låna hennes dator. På återseende.

Kommentarer
Postat av: Robert

Denna låg etta på englandslistan samma dag som du föddes: http://www.youtube.com/watch?v=Y7GeZ3YmONw



Bara så att du vet.

2009-07-23 @ 18:21:04
URL: http://xrob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0