Utflykt

Idag bjöd Jonas mej på en hemlig utflykt. Jag frågade vad jag skulle ha på mej och fick till svar : blommigt. Då tog jag på mej en tröja som har samma färg som mina daggkåpor. Alltså ljust gulgrön. Medan jag väntade på att han slulle komma gick jag till brevlådan. När jag kom tillbaka var jag alldeles svart av rapsbaggar! Det var bara till att gå in och byta för jag insåg att det här det gick inte.
 
När han kom satte jag mej i bilen och det bar iväg. Han körde mot Karlshamn så jag trodde att vi skulle till Ola för att jag skulle få se hans nya hus. Inte! Han körde och körde. Förbi Karlskrona och vidare. Sen svängde han in till Kristianopel. Vi landade på gästis där han bjöd på lunch. Pannbiff med lök. Gott. Sen gick färden vidare i ca 100 meter. Jag fick nästan hjärtstillestånd! Rosengården!
 
Jag har alldrig sett så många rosor på en gång. Jag har nog aldrig sett så många rosor sammanlagt i hela mitt liv förresten! Visste inte att det fanns så många sorter.
Och doften!!! Jag är alldeles slut i näsan av att ha sniffat på alla rosorna. Vi gick i trädgården och bara njöt. Det var rosor i alla fäger och former. Gissa om jag fick en massa planer. Jonas köpte en rosenbuske med sej hem men jag måste planera var jag ska ha alla mina. Men det blir inte förrän till nästa sommar.

När vi var mätta på rosendoft ringde vi till min bror och hans sambo och bjöd oss på kaffe. Det var ju bara en liten bit till Brömsebro. Väl hemma blev det en liten trädgårdsrunda både hos honom och hos mej. Vi avslutade dagen med en kopp kaffe vid dammen. Perfekt! Tack snälla Jonas! Lite bilder på några av rosorna
.
Detta är den enda jag kommer ihåg namnet på - Ingrid Bergman.











Kommentarer
Postat av: birgith

Egentligen kan jag inte bara skriva fina bilder men jag gör det ändå.

2009-07-08 @ 21:54:33
Postat av: ViDu

Jag visste att du skulle tycka om dem.

2009-07-09 @ 08:20:19
URL: http://smattagott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vilka underbara bilder. lite avis för att jag inte var med. =) Snäll Jonas som tog dig med på detta ljuvliga äventyr..^^

Kramkram

2009-07-09 @ 11:27:41
Postat av: ViDu

Bilderna gör inte utflykten rättvisa...

2009-07-09 @ 14:32:01
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0