En natt kvar

Nu har jag snart semester. Bara i natt också. Sen har jag tre veckors semester. Det ska bli skönt. Inte för att jag "blir av med Tina" utan för att Maria och jag har så många projekt som vi vill göra. Hon har massor med idéer och kommer säkert att jaga mej hela sommaren. Jag har försett henne med en bok om olika projekt i trädgården och hon sitter i soffan och kuttrar. "Oh mamma, tiita! Det gör vi!" Så det blir nog både spalje och krukor i hyper tufa. " Då gör vi allt som finns i den här boken." Visst! Jag har ju bara tre veckors semester - inte tre månader. Men något ska vi göra. Porten ska vi börja med i alla fall. Jag är trött på att det blåser fritt. Den var ett jättebra vindskydd. Det vill jag ha tillbaka. Sen ska vi sätta staket runt hela baksidan. Då blir trädgården nästan dubbelt så stor. Mer att klippa! Men det är något jag har längtat efter. "Oh en pergola! Det måste du ha!" Jag får nog ta boken ifrån henne innan det är försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0