Gott om tid.

Jag tillhör tidsoptimisterna. Vet ganska många sådana. I morgon ska jag köra till Landskrona för att göra smörgåstårta till Robert som tar examen. På fredag är det  examensavslutning i Lunds komkyrka.

Innan dess har jag tänkt tvätta lite. Lagen om alltings jävlighet gör att det regnar just idag när jag behöver hänga tvätt ute. Men det löser sej. Hänger det inne. Bara det att torkställningen tar upp hela vardagsrummet. Flytta den för att komma in i sovrummet. Flytta den för att komma fram till datorn. Flytta den igen annars kommer jag inte ut i köket. Kunde ha tvättat i helgen när det var fint väder, men då var det ju gott om tid. Ska baka muffins. Det gör jag i morgon bitti så behöver jag inte frysa dom. Ska ta sista städnningen i bilen. Kan jag göra när muffinsen är inne i ugnen. Men packa bilen? Kan jag göra i kväll. Men då måste den vara färdigstädad. Stryka kläderna? Packa? Skriva handelslista? Äta? Får nog omprioritera. Bråttom, bråttom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Planering är A och O.

Har du reserverat för oförutsedda händelser blir stressen mindre.

Det ordnar sig nog. Huvudsaken man har en välstädad bil.

Kram

B

2009-06-03 @ 22:11:36
Postat av: ViDu

Det är ju det där med oförutsedda händelser.... Det händer ju inte mej...

2009-06-03 @ 22:54:10
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0