Pissväder

Jäkla väder! Det har varit ett jäkla väder alldeles för länge nu! Det känns som om allt håller på att flyta iväg. Det har regnat så mycket att jag nästan var beredd att bygga en modern variant av Noas ark. Det hade kanske inte blitvit så många olika djur på den där arken. Rut och Franse... 


Hoppas nog på uppehåll i stället. Men äntligen så tittar solen fram nu i kväll. Det känns som det var evigheter sen. Det finns ett litet hopp om morgondagen i alla fall. Vi hade tänkt vara ute och så lite fröer i trädgården hos Tina. Och klippa gräset givetvis! Undrar vad hon har spridit för gödning? Det växer nästan så att man hör det. Lyckost hon som har en gräsmatta som man verkligen kan kalla gräsmatta. Den kommer nog att växa så det knakar nu efter regnet. Min är mer som en äng som jag har klippt. Den är ganska ojämn och det är mest ogräs. Men den blir så fin när den är nyklippt! Det är den idag. När jag kom hem idag hade Richard varit här och klippt gräset.

Han hade diskat också. Det är bra med sådana vänner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0