Semesterdag 2.

Semesterdag 2. Idag har vi varit duktiga. Vi har tömt och städat rummet där uppe på vinden och burit upp mina julsaker. Det var en hel del lådor och kartonger. Men det är skönt att bli av med dem från rummet där ute. Nu är det städat och möblerat så att Maria kan bo där i sommar. Det rummet gjorde jag i ordning till Roberts 25-års dag för två år sedan. Det var något av det bästa jag gjort. Maria hjälpte till med det sista som lister och sånt. Min systerson Jocke, hjälpte mej lite med att sätta råspont i taket.
 
Annars gjorde jag det mesta själv. Det blev jädrans så bra! Jag har ett jättefint rum på ca 20 kvadrat som är perfekt till att ha fester i. Det har fungerat som förvaringslokal åt mina växter nu i vinter. Det var inte så bra. Tyvärr frös nästan alla växterna ihjäl. Jag får ha dom i källaren i vinter.  När rummet var färdigstädat så "piffade" Maria medan jag klippte gräset. Sen lagade vi lite mat. Det blev grillade hemgjorda hamburgare med cole slaw, ost, tzatziki, tabbouleh utan mynta eller bulgur och en god dressing. Vi satt ute i rummet och åt och det var jättemysigt.

Sen efter disken var vi ute och gick en runda i skogen med Rut. Man tänker bra när man promenerar. Vi smidde stora planer. Jag får nog bli hundra år om vi ska hinna med allt vi planerar. När vi kom hem satte vi oss och tog en kopp kaffe och skrev ner allt vi ska göra och köpa i morgon. Då ska vi börja med min port. Äntligen!!!


Kommentarer
Postat av: Robert

Man måste uppdatera en blogg, vet du :-)

2009-07-02 @ 22:01:14
URL: http://xrob.blogg.se/
Postat av: ViDu

För varmt... Men nu... Lovar att jag ska göra det oftare hädanefter. Kommer att sakna er denna helgen.

2009-07-04 @ 22:24:12
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0