Åska

Det regnade och åskade i natt. Jag älskar sommarregn och åska. Det känns så renande. Hade jag varit hemma hade säkert Maria och jag tagit Rut och gått ut en runda i åskregnet. Sen hade vi gått hem och tänt några ljus och krupit upp i soffan med en kopp varmt, gott te. Det är mysigt med åska. Och regnet är bra för - som man brukar säga - min potatis och grannens torra hö. Jag vet inte varför jag gillar åska. När jag var liten väckte alltid min mamma mej när det åskade. Då brukade jag krypa ihop i en filt i mammas knä tills det hade åskat över. Mamma var livrädd för åska. Hennes föräldrahem brann ner efter ett åsknedslag när hon var liten. Då har man ju faktiskt rätt att vara lite rädd.
En som definitivt inte är rädd är Rut. Hon sover gott genom allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0