Fint i trädgården???

Attsingens trimmer!!!! Skulle röja ute vid vägen. Det är ganska igenvuxet kan man säga. Då är det en underdrift!!! Skulle kunna gömma en elefant i vägrenen. Tog resolut trimmern som jag fått. En väldigt fin, grön av ett svenskt märke. Märkte att tråden inte matade ut så jag trodde att den var slut. Okej. Tog trimmern tillsammans med kniven till klipparen (ja, det kulle röjas ordentligt!) med till affären för att få  -1. kniven slipad och 2. trimmertråden bytt. Men jag möts bara av ett gapskratt och förundrade blickar. Dom hade aldrig sett en sådan trimmer. Min fina trimmer! Givetvis fanns det inga reservdelar till den och när han skulle kolla på den för att kanske få ut tråden bara ojar han sej. Vilken idiotkonstruktion!!! Den kan ju aldrig fungera. Köp en ny, för trådkassetterna kostar flera hundra sa han. Men köp ingen billig. Aldrig sa jag! Ska nog funka till det jag ska ha den till. Men kniven blev slipad i alla fall! Tur att han inte såg min elklippare från Lidl. Då skulle han säkert försökt sälja en åkgräsklippare till mej. Väl hemma började jag röja. Det går ju fint detta här tänkte jag! Men innan jag hunnit bli klar flyger hela rullen iväg och jag bara står där med trimmern tjutande i hand.


Och ni ska inte tro att det bara är att sätta dit den igen. Den vill inte sitta fast. Jag svär en ramsa och går in och kokar en kopp kaffe istället. Får nog köpa en ny...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0