Nyklippt

Kom just in från trädgården. Har klippt gräset. Det är avkoppling! Man går där i sina egna tankar och filosoferar. Tömmer uppsamlaren en och annan gång. Min gräsmatta är inte så stor så jag behöver inte tömma mer än två gånger. Det blir en helt annan trädgård helt plötsligt. Gräsmattan ser jämn ut och inga förargliga maskrosor som sticker upp sina - förvisso vackra men ack så oönskade - gula blommor. Om man nu hinner ta dem innan de förvandlas till ludna bollar med frön som rymmer så fort man närmar sej.

Stolarna ser så där inbjudande ut som bara två trädgårdsstolar kan se ut en varm sommardag där de står i skuggan under körsbärsträdet. Man vill bara släppa allt man har för händer, sätta sej i stolen och njuta och låta blicken svepa över vad man tycker nästan ser ut som en golfgreen. Nöjd!!!

Ser på persikoträdet med sina många kart och hoppas att man ska lyckas att tima skörden bättre detta året. Det är förbaskat svårt för de mognar och blir övermogna snabbt. Sen trillar de och så har man missat en massa goda persikor. Men jag lär mej mer för var år som går. I år ska jag lyckas! Nu ska jag in och laga lite middag. Det blir kycklingfilé. Det räcker nog till i morgon också. Om jag inte tar min goda lax som jag har i frysen. Då räcker det till Tina också... Så blir det nog...

Kommentarer
Postat av: Birgith

Du är så duktig.

Riktigt mysigt att få titta in i din trädgård.

Ännu bättre att få sitta där.

Vet av erfarenhet.

2009-06-01 @ 23:17:55
Postat av: ViDu

Du älltid välkommen! Kaffet väntar.

2009-06-02 @ 17:14:29
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0