Änglatrumpet

Måste bara visa min fina änglatrumpet som jag fick av Jonas i somras. Den bara blommar och blommar. Den bara växer och växer. Den luktar underbart på kvällen.

Jag köpte tre andra på Odla.nu också. De var bara små skott då. De har också vuxit och blivit fina. Men inte så fina som den rosa.

Den gula blommar med mellan 5 och 10 blommor var dag. Men den är så liten att blommorna hänger på marken. Den vita och den röda har inte börjat blomma än, men de är ganska stora. Jag köpte i fjor också men de dog i vintras. Hoppas att jag klarar de här bättre. Men jag lär mej för var gång. Har till exempel lärt mej att man inte ska klippa ner dem förrän till våren. Det var nog det jag gjorde fel i höstas. Håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0