Helg!

Idag känns det verkligen att det är helg. Har inte varit ledig en helg på flera veckor. Sitter vid datorn med en kopp kaffe och löser melodikrysset "live" för första gången på länge.

Vaknade tidigt i morse och låg kvar i sängen och tittade lite på tv. Sen kom Rut upp och ville gosa. Mysigt! Hon får inte ligga i min säng annars men det är mysigt när hon kommer och vill tryna lite tillsammans med mej innan vi går upp och tar en första kopp kaffe. Det kaffet är det godaste på hela dagen! Hon får lite kaffe i sin lilla kopp och jag dricker ur min favoritmugg. Sen gick jag och "måslade" lite innan det var dags att lösa krysset. Det knackade på köksfönstret. Det var Emil som kom med kvällsposten. En riktig höjdpunkt på helgen. Tänk att få tidningen serverad i köksfönstret... Hann bläddra lite i den innan krysset började. Det var många spännande recept i leva och bo idag. Nu är krysset snart slut. Det har gått bra idag. Så! Nu är det skickat. Dags att klä på mej och köra till moster Greta och hämta resten av stenarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0