Första frosten

I morse när jag vaknade var det alldeles vitt ute. Det var visserligen lite frost igår också, men i dag var det ordentligt kallt! Jag tog kameran och gick ut för att få bildbevis.

Liite kallt om röven!

Gullriset är vackert när det är alldeles frostigt.

Ängen bredvid huset där rådjuren har sin stig.

Samma äng ur ett annat perspektiv.

Koppargrytan som har huserat en liten fontänpump i sommar.

Min ros, New Dawn, som jag fick i present i fjor, har fått flytta från syrénbersån till en stolpe. Det ska bli en pergola mellan huset och garaget.

Här bor jag!

Ytterligare en vildvuxen äng bredvid huset. Höstaster växer längs staketet till nöje för både mig och Birgith.

Jag skulle behöva klippa gräset men tillfälle har inte givits när det har varit tillräckligt torrt.

Den sista dahlian, Arabian Night, var alldeles frostnupen.
Det är inte utan att det rycker lite i julmusikstarmen...


Kommentarer
Postat av: Gammelsmurfen

välkommen tillbaka i bloggandet. Har saknat dig!!

2011-10-16 @ 19:52:49
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0