Musjakt

Idag när Rut kom hem var hon väldigt intresserad av dörren ner till källaren. Hon skulle tvunget vara där och nosa. När jag öppnade dörren blev hon alldeles vild. Hon körde ner nosen i korgen som jag har lök och potatis i. Ut hoppar en mus. ÖVER MINA FÖTTER!!!! De som känner mig vet att jag aldrig har strumpor eller skor. Alltså kilade den rakt över mina bara fötter. Jag är inte rädd för möss men inte vill jag ha dem på mina fötter inte. Alltså skrek jag som en stucken gris och steppade runt i hallen. Min kropp är inte gjord för akrobatiska övningar men jag kan om det krävs. Och det gjorde det! 3 gånger! Tvärs över mina fötter. Den tyckte nog att de var varma och goa. Rut var som tokig och jagade runt men såg inte musen. Den var för snabb. Tll sist fick hon syn på den. Full fart! Då passade jag på att gå ut från hallen och stänga dörren. Jag hämtade Frasse som låg och sov i den goa brasvärmen, ihopakurad i soffan på fåskinnet. Han tyckte att det var ganska onödigt att han också skulle jaga musen men jag stängde in honom också i hallen. Efter en stund öppnade jag dörren igen. Rut letade fortfarande men Frasse satt lugnt och tittade. Ingen mus i sikte. In med djuren och stängde dörren. Efter ett tag kikade jag ut i hallen. Ingen mus. Kvickt satte jag ut en musfälla och stängde dörren. Nu sitter jag och väntar på att musen ska fastna i fällan. Jag har också strött ut Revira som ska skrämma bort mössen. Håll tummarna så att musen fastnar i fällan.

Kommentarer
Postat av: Photos by Storm

Usch så jobbigt. Jag hatar att veta att det finns möss inomhus. Jag håller tummarna för at det smäller till hos dig snart/Lis

2009-11-16 @ 20:28:25
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: Berit

Du har ju skrämt bort den med revira så det blir nog ingen mus i den fällan, men den kanske ligger i potatis korgen så se upp nästa gång du ska ta en potatis så du inte får något ludit i handen haha

2009-11-19 @ 15:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0