Moster Greta

I dag har moster Greta varit här och fikat. Hon gillade också min kaka. Hon har inte sett min trägård någon gång. Hon har bara varit här på kvällen och på vintern när det har varit snö. Hon blev nog lite imponerad av mina blommor. Framför allt min änglatrumpet. Hon fick en kruka med ett "grisöra" med sej hem. Den blev hon glad för. Hon hade aldrig sett ett grisöra innan. Jag var hos henne igår och vi satt och pratade i flera timmar. Hon är den enda moster jag har kvar. Hon har massor att berätta om min mor och mina andra släktingar. Man skulle skriva ner hennes berättelser och bevara dem. Jag fick reda på många saker som jag inte hade en aning om. Tex att jag har en kusin som jag inte visste om. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0