Njutning

I dag har jag varit ledig. Jag passade på att njuta av en av sommarens sista riktigt varma dag. Satt vid dammen och viftade med mina "gräsliga" tår och matade fiskarna.

Dom börjar bli riktigt tama och kommer när jag sätter mej i stolen. Mysigt! Sen börjar persikorna att mogna. Hoppas jag lyckas bättre i år med att ta vara på dom. Det är så svårt att hinna ta dom när dom mognar. Det går så fort. Ena dagen är dom alldeles hårda och nästa dag är dom ruttna. Attans! I fjor kokade jag in några i sockerlag och det ska jag för söka göra i år med. Det är jättegott om man värmer dom lite och har till vaniljglass.

Mina purpurvindor blommar enormt mycket. Synd bara att blommorna bara är utslagna några timmar. Sen vissnar dom. Men dom blommar väldigt rikligt.

Jag har även fått en ny sorts dahlia av Jonas (ja, det är ett räddningsprojekt).

Har också fått hans mandarinträd. Har inte satt det i jorden ännu, men kanske i morgon. Dessutom har hans ena julros fått flytta hit. Den kommer att bli fin tilsammans med min andra. I dammen trivs Nisse fint och har fått en massa nya blad.

Det gör också min papyrus som jag köpte på IKEA. Har bara tagit ur kom ur krukorna och satt ner dom i vattnet. Funkar bra! Nej, nu ska jag lägga mej så jag kan vakna riktigt tidigt i morgon och starta dagen med en kopp kaffe tillsammans med Rut vid dammen. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0