Vinter!!

Idag har det blivit vinter här nere i Skåne! Och det med besked! Det snöar ordentligt och det har lagt sig som ett vitt fluffigt täcke över allt. Man kan inte vara ute särskilt länge utan att få en vit mössa av snö. Jag var just ute med kameran som inte har varit i bruk på ganska länge. Jag har inte haft inspiration. Vädret har varit grått och trist. Jag insåg nu att jag är ganska beroende av vädret för att känna för att fotografera. Det är inte särskilt kul om det är grått och ruggigt. Det har det varit för länge nu. Men nu ser jag en ljusning. Det ser ut att bli en vit jul för en gångs skull. Det är några år sedan sist. Jag måste förmedla några bilder så att ni ser att det kan vara vitt och fint även här.

Huset från trädgården. Julmysigt i fönstren.

Dammen och Dagny. Passar henne några dagar.

Mitt elefantgräs och mitt "Silber Feder".

Mina odlingslådor som vilar inför vårens sådd.

Syrénbersån, dammen, koppargrytan och Dagny.

Rut som inte gillar när det är blött och kallt.

Kommentarer
Postat av: dogge!!!!!!

Vilka underbara härliga bilder . . . . . . . .



2010-03-24 @ 23:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0