Persikoträd

Många har undrat över mitt persikoträd. Det är en sort som heter Frost. Den är framtagen för att klara det svenska klimatet. Mitt träd står väldigt skyddat i rent söderläge. Det har växt enormt.

Jag fick det för ca 5 år sen. Då var det bara en liten pinne. Nu når det upp på halva taket.

Hade jag visst att det skulle bli så stort, hade jag inte planterat det så nära huset. I somras när det blåste, undrade jag vad det var som lät på taket. Det var några persikor som skramlade runt när det blåste.

Jag måste beskära det nästa år men vet inte om jag vågar riktigt. Tänk om jag förstör det?

Kommentarer
Postat av: christina

persikor i sverige?? häftigt och det är den bilden i trissen som jag gillar mest!!!

2009-11-05 @ 10:17:21
URL: http://christinaahl.blogg.se/
Postat av: Daniel

Lite grann tror jag du kan pilla på den!!

2009-11-05 @ 20:22:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0