Så det kan gå

Idag tänkte jag att jag skulle sätta upp en hylla. Men det blir aldrig som man tänkt. Det hände som inte fick hända. Jag har stått emot länge, men idag var jag för svag. Jag har tänkt att göra det ordentligt från grunden och inte göra något "så länge". Men idag kunde jag inte stå emot längre. Jag föll som en fura för frestelsen... Jag gjorde, som en mycket klok person uttryckte sig, "slant med skaparlusten". Det blev som med kostymen som blev en "fingertutt". Det blev inte någon hylla idag. Det blev detta. Jag har levt länge nog med det gamla och bytte upp mig lite. Med betoning på lite. Det ska göras ordentligt men får duga just nu. Jag fick några spannar med färg av sys för länge sen. Ingen färg jag vill ha i mitt vardagsrum egentligen, men den var gratis och den fanns här nu. Tyvärr visade det sig att det var två olika färger men väldigt lika. Så jag grundar med den ena och målar en andra gång med den andra färgen. Ska jobba snart så resten får vara till i morgon. Men sova gott - det ska jag!

Före. En jäkla ful tapet. Sliten och fläckig.

Bakom soffan har det mesta dolts med en stor tavla som mamma har sytt.

Lite skillnad blir det. Jag bara målar över eländet.

Färgskillnad...

Bättre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick mig ett litet skratt, trodde först att det var den rosa elefanten du satt i fönstret,men sen såg jag att det var katten.

Det blir fint i rummet

2009-11-21 @ 22:21:12
Postat av: berit

Glömde skriva att det var jag med katten och elefanten/berit

2009-11-21 @ 22:23:12
Postat av: ViDu

Obs! Elefanterna fick kommentarer senast idag.... PS Grattis i efterskott!

2009-11-21 @ 22:42:44
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0