Silverpil

I morse när jag satt och drack kaffe vid dammen kände jag att det var någon som tittade på mig. Detta var vad jag hittade.

Den har väldigt vackra färger.

En riktigt söt liten larvig sak. Jag vet inte vad det är.
Det var för övrigt den första morgonfikan för året vid dammen för Rut och mig. Alla mina fiskar dog i vintras och det har inte varit roligt att sitta där. Men nu har jag fått tre stycken guldfiskar av Jonas och så har jag köpt två stycken blå shubunkin. Alla har fått namn. Senap är en gul guldfisk. Ketchup är en röd guldfisk och Chili är en rund dito. Virr och Snurr är mina shubunkin. Nu börjar de komma fram när jag ska mata dem. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0