Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Skulle ju göra så mycket i söndags. Jag vaknade jättetidigt som vanligt. Sträckte på mig och myste. Solen sken in genom fönstret och klockan var knappt halv fem. Mysigt! Jag gick upp och kokade mig en kopp kaffe. Satt på sängkanten och drack dagens första kopp. Gottgottigottgott! Sen kröp jag tillbaka under täcket. Rut kom och ville gosa. Jag lyfte lite på täcket och hon kröp belåtet ner och makade sig tillrätta vid min sida. Jag låg och slötittade lite på tv och njöt av tanken att jag skulle kunna sova en stund till. Kände belåtet att sömnen började smyga sig på mig. Blundade med ett leende. Då ringer telefonen. Klockan halv sju! Jag visste givetvis vem det var. När jag svarade var det en mycket sömnig Pia i andra änden. "Kan du jobba?" Jag kommer sa jag. Det var bara att pallra sig upp och in i duschen. Det är tur att jag har ett så bra jobb som jag trivs med. Det är aldrig svårt att gå till "jobbet". Om man nu kan kalla det ett jobb. Jag får alltid göra saker som jag trivs med. Men idag har jag varit ledig. Det har visserligen inte blivit så mycket gjort men jag har börjat plantera i mina nygrävda rabatter. De är visserligen inte färdiga men vad gör det. Det är ju kul att plantera. Var också ute och gjorde en raid med kameran. Det börjar bli lite att fotografera och visa upp. Men jag vill ha en ny kamera!!!! Det ska bli bra väder i morgon så då tänker jag klippa gräset. och givetvis fortsätta med mina rabatter. Jag jobbar natt i morgon så jag har hela dagen på mig. Kanske....

Min trädpion har slagit ut! Den allra första blomman sen jag fick den för tre år sen.

Trädgården på framsidan börjar anta sin form. Det ska grävas mer rabatter och gräset ska klippas.

Det växer massor av vilda lupiner på tomten bredvid. Vackert!

Mitt lilla experiment. Jag var tvungen att ta ner planket i fjor och bokharabindan får bre ut sig i väntan på ett nytt plank. Kom på att man kan ju sätta den ena stegen så att den kan klättra på den. Det ska bli spännande att se hur det ser ut i höst.

Min blå bergvallmo. Den är fantastisk! En underbar färg!

Den har verkligen etablerat sig väl. Den står intill huset på norrsidan och verkar trivas bra. Jag har två stycken och de böjar bre ut sig. Hoppas att det blir många blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0