Summer Snow

Idag har jag faktiskt köpt något till min trädgård som inte är något räddningsprojekt. Jag har köpt en klematis som heter Summer Snow. Jonas hade en sådan i en tall i sin förra trädgård. Den är fantastisk! Den blir översållad med små vita blommor. Det blir som en kaskad av vitt. Hade tänkt att den skulle få klättra i det gamla körsbärsträdet vid syrenbersån. Det blir säkert jättebra!

Sen växer mina fuchsior så det knakar. Den ena envisas med att välta var dag så den har jag fått ställa i en tung och stabil keramikkruka.

Mina persikor börjar mogna och är så många och tunga att grenarna böjer sej och håller på att gå av. Jag ska försöka koka in dem i sockerlag med lite rom i. Hoppas att det blir gott. Ska också försöka mej på att koka persikochutney. Ska bara hitta ett bra recept.

De sista stockrosorna blommar tappert.

Inomhus blommar min ena orkidé med 9 blommor på en gång! Fantastiskt!

Och chillin är ätmogen. Ska ha med den till Robert i helgen så jag hoppas att Maria lagar något gott av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0