Regn!!

Nu regnar det äntligen! Nja, regnar och regnar. Fuktgt är det i alla fall. Men det är synd att kalla det regn. I går kväll var det jättehärligt! Jag var ute på en liten "trädgårdrunda" vid elvatiden. Fantastiskt skönt! Hade tagit lite vin till maten. Gott. Jag gick omkring och tog en massa kort på mina växter. Det växer bra nu.

Detta är min fina ros. Jag vet inte vad den heter så är det någon som vet så är jag idel öra.

Min nya änglatrumpet. Jag är nog färgblind för det står att den ska vara rosa men jag tycker den ser gul ut. Vi får väl se om den skiftar färg senare.

Kaprifolen som växer utanför min ytterdörr. Den fanns här och jag har byggt upp ett "stallage" till den att klättra på. Den doftar "öronbedövande" kvällar och mornar.

Min hottentott som blommar för fullt. Det kommer fler knoppar i de andra krukorna. Har aldrig sett sådana någon gång. Fick av Jonas vid ett tillfälle
.
Men vad fort man vänjer sej vid något. Det var mycket tristare utan Maria. Och i morse fick jag inspektera mina tremastarblommor alldeles själv. Som tur var fick jag hjälp. Tina och Pia kom förbi på en kopp kaffe. Det var tur att jag hade lite kvar av glassen och den hemgjorda chokladsåsen kvar. Den gick åt. Lite senare kom Richard och hälsade på. Jisses koss! Nu regnar det ordentligt! Då behöver jag inte vattna hos Sys idag. Men det är typiskt. Jag har just hängt ut tvätten. Får skynda mej ut och ta in den.

Kommentarer
Postat av: Gammelsmurfen

SUCK. Avundsjuk på dig och dina gröna fingrar...

2009-07-05 @ 21:51:31
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se
Postat av: ViDu

Tack

2009-07-06 @ 08:59:53
URL: http://smattagott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0