Syrenberså

Igår invigde vi min nya syrenberså. Syrran och Danne var här och fikade. Richard hade varit här en stund och gjort lite manliga saker som att ta bort lite stubbar och sånt. Så när Eva ringde och sa att hon och Danne skulle komma så snabbkrattade vi bersån och flyttade dit trädgårdsmöblerna. Det är verkligen underbart att sitta i en syrenberså. Jag har önskat mej en sådan ända sen jag var liten. Två av mina halvsystrar hade en syrenberså i sitt föräldrahem. Jag var där ganska ofta och det var min favoritplats. Jag minns sommardagarna med saft och nybakade bullar i bersån tillsammans med mina systrar Simone och Lena och deras mamma Ulla. Jag var inte mer än sex eller sju år och bodde där några veckor den sommaren. Så när jag flyttade hit och det var alldeles fullt med vildvuxna syrener var det ganska naturligt att det skulle bli en berså vid dammen.
Före

Jag har bara inte blivit färdig till att ta itu med saken. Jag trodde det skulle vara svårare än det var. Den är inte färdig ännu men det är mest finputs och så ska vi flytta några syrener. Har även hittat en trädstam som står vi ena kanten inne i bersån. Den är ganska hög så jag funderar på om jag ska ha kaprifol eller en doftande vit klängros där. Det lutar åt rosen. Hoppas bara att det finns någon sort som klarar att växa där det inte blir så mycket sol. Men det finns det säkert. Jag återkommer med rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0