Hosta

Jag gillar funkior. Det finns så många olika. Jag har fem. Jag önskar att jag hade fler. Får försöka få tag på andra sorter också. Har tillbringat en stund med att artbestämma mina. Inte lätt! Har fått fram två som är ganska säkra.

Fire & Ice 
 
Blue Angel.

Men sen är det stopp. Det finns så många och en del är väldigt lika. Men däremot har jag hittat en del som jag har lagt till på min önskelista. Lemon Lime, Niagara Falls, Red October och Sun Power. Hittade dem på nätet. Det fanns hur många som helst. Måste önska mej.

Denna har jättefina, krusiga blad. Vet inte, men kan eventuellt vara Fire & Ice också. Den har mer vitt i mitten än den andra.

Den här har jag haft i några år. Den har flyttat med  mej och har verkligen etablerat sej bra nu.

Den lilla plantan är så söt. Har inte hittat något som stämmer in på den.  Jag får kanske sätta Stenmans detektivbyrå på att hitta resten.

Kommentarer
Postat av: Birgith

Så fina bilder du får in i din blogg.

Fortsätt!

Blir på gott humör !

2009-06-02 @ 20:56:29
Postat av: Tottafes

Fina blommor.

Har du bakat?

Nu ska vi på fest. tjoho! Jag är Robert Smith. =D

2009-06-03 @ 15:13:51
Postat av: Dogge!!!!!!

Imponerande..........Duktig du

2009-06-03 @ 15:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0