Plikten framför allt!

Nu har jag varit och gjort min plikt.

Sent. Men bättre sent än aldrig. Jag har jobbat hela helgen och varit ute i trädgården och planterat och fixat. Sen hem och klippa gräset och fortsätta plantera. Så jag är trött!! Hade inte planerat att köra iväg och rösta men hade inget att välja på. Blev mer eller mindre tvingad av Maria och Robert. Men dom har ju rätt! Det är inte bara en plikt utan en rättighet som vi inte har haft så länge. Det gäller verkligen att ta vara på våra rättigheter att kunna påverka. Alltså gick jag in och tvättade skiten av mej och körde iväg till Edenryd och la min röst.

Ska sova med gott samvete! Tack för att ni fick mej att ta mitt förnuft till fånga och göra min plikt!


Kommentarer
Postat av: Tottafes

Det var juh jag som skrev.. ta bort mitt förra inlägg. =)

2009-06-08 @ 20:19:02
Postat av: ViDu

Vet

2009-06-08 @ 22:09:00
URL: http://smattagott.blogg.se/
Postat av: Birgith

Det heter numera För Sverige i tiden eller något liknande. Men plikten framför allt duger också.

2009-06-08 @ 23:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0