Premiär!!!

Idag tog jag äntligen mod till mej och startade en blogg. Gamla människan! Min dotter har tjatat länge på mej och nu har jag kapitulerat.
 Det kommer att handla om lite smått och gott. Min trädgård är mest aktuell för tillfället.
Jag håller på att samla på mej växter för det fanns inget alls när jag flyttade hit. Drömmen är att det ska bli en riktigt gammaldags torparträdgård med gamla växter. Jag älskar stockrosor tex. Hade en riktigt gammal stockros som jag har fått för många år sedan av en man som skulle kasta den. Icke sa nicke! Den ska inte kastas sa jag och tog hand om den. Tyvärr har den gått ut nu i vinter.
Jag har även en damm med fiskar. Dom har förökat sej bra. Det finns ca 27 yngel som har övervintrat. Dessvärre har en del av mina gamla fiskar gått åt nu i vinter.
Inomhus håller jag på att renovera. I somras var min dotter här och hjälpte mej att bygga ett sovrum. Det fanns bara en avgränsad del av vardagsrummet att ha sängen i. Sen byggde vi en hel vägg med garderober. Vilken fröjd!!! Det ska bara in lister också. Varför är det så svårt att bli färdig att sätta upp lister?
Men jag har ett underbart sovrum! Tänk att få vakna av att solen lyser in genom syrenenerna utanför fönstret. Att det sen kommer en liten hund och vill mysa under täcket gör inte saken sämre. Livet är underbart!

Kommentarer
Postat av: Tottafes

Grattis och välkommen. Det ser bra ut. Hoppas du håller bloggen igång och uppdaterad flitigt. =)

Kram

2009-05-16 @ 19:22:50
Postat av: ViDu

Tack! Blir nog inte så svårt. Ska göra mitt bästa.

2009-05-16 @ 20:04:11
URL: http://smattagott.blogg.se/
Postat av: K B

Trevligt att även du har börjat blogga!! K

2009-05-17 @ 08:23:16
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0