Envis

Visst är det skönt att sommaren är så envis och klänger sig kvar? Idag har det varit ca 20 grader varmt här. Jag har varit ute i trädgården och plockat hela dagen. Har börjat att samla in fröer. Jag tänkte att jag skulle bli lite bättre på det i år. Har ganska mycket som kan "återanvändas". Mina fina purpurvindor till exempel.

Det är massor av frökapslar. Det finns dessutom jättemycket frön på mina potatisblommor.

Jag köpte några plantor av moster Greta i fjor och i år poppar de upp lite var stans. Mina ringblommor är också väldigt duktiga på att sätta frön. Har inte haft ringblommor innan men jag gillar dem för de lyser upp så fint. Och sen är de bra för de självsår sej. Lejongap är en annan blomma som jag satte i år. Har saknat dem. Slingerkrasse ska jag också fortsätta med. De är fantastiska.

Jag planterade under min silverpil och de har slingrat sig nästan ända upp till toppen. Skönt att veta att jag är ledig ända till onsdag. Det ska bli fint väder i morgon också.

Kommentarer
Postat av: Anni

Kul att du hittade in till mig också! Summer Snow är verkligen fantastisk, den växer enormt! Slingerkrasse sår jag också varje år, ibland vill den skapa rena Monets krassegång här - då blir jag glad!

2009-09-20 @ 22:10:05
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com/
Postat av: Henry

Tack för att du gillade mina foton!



Har inte kunnat hitta dig hos "Fototriss!



Vill önska dig en skön kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0