Mat!!!

I går hade jag en jäkla energi. Lagade mat hela dagen. Det blev "Kålgott" på ett vitkålshuvud och ett halvt kilo nötfärs. Recept från doktor Dahlqvist och Airams LCHF-kokbok. Det blev ganska gott och jag kunde frysa ner en hel del matlådor. Sen hade jag ett kilo färs kvar som jag gjorde färsröra av. Också gott och några lådor. I mitt kryddland hade persiljan växt något enormt. Det blev persiljeomletter på 12 ägg! Man hackar massor med persilja och blandar med ägg, lite vitlök, salt och peppar. Man tar i lite bakpulver och steker små "plättar". Det är jättegott som omväxling till ägg och bacon eller omlett när man äter enligt LCHF. Det ska bli min frukost i dag. Har just avslutat min första kopp kaffe och börjar bli hungrig. Ska nog äta nu. God morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0