Röd tråd?

I dag var Tina, jag, Ida och Tinas hundar - Teddy och Spica- ute i skogen och plockade kantareller. Teddy är jätteduktig på att leta kantareller. Klockren! Han markerade på massor av ställen så vi fick ihop en del. Jippi tänkte jag. Det ska Rut och jag också göra när jag kommer hem. Rut är visserligen ingen kantarellhund men jag hoppades att jag skulle hitta själv. Sagt och gjort! När jag kom hem tog jag lilla väskan med godis till Rut och diverse andra "nödvändiga" saker och begav mej ut i skogen. Jag vet ju att här finns mycket svamp för Tina har plockat ganska mycket här i denna skogen. Jag gick och granskade marken för att hitta skogens gula guld. Rut hade mycket att göra med att nosa efter kaniner och andra djur medan jag strosade omkring bland barr och myror. Obs! Mycket myror! Och visst hittade jag svamp! Massor!






Anar ni en röd tråd? Visst! Inga kantareller!!!! Det blev en god biff UTAN kantareller.

Kommentarer
Postat av: tottafes

Saken är biff. Inga kantareller. =)

Puss

2009-09-10 @ 22:51:21
Postat av: ViDu

Jess min kloka dotter!

2009-09-11 @ 08:36:42
Postat av: berit

Kantarellerna finns där,har du hittat en så lukta på den så hittar du fler.

I den skogen har jag hittat många kantareller, så lycka till nästa gång

2009-09-11 @ 13:10:56
Postat av: tottafes

Hihi.. kantarellmamma borde alla ha. bättre än hund. behöver inte rastas.. men kräver mer mat. =)

2009-09-11 @ 21:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0