Änglatrumpet

Förra året fick min syster en änglatrumpet av sin son. Det var bara en liten pinne när hon fick den. I höstas när den skulle in för vinterförvaring, frågade hon om jag kunde ha den. Visst. Det var förtfarande bara en liten pinne. Min syster är inte så bra på det där med att vattna och göda. Den stackaren fick stå inne hos mej i köket eller hallen hela vintern. I våras när den skulle planteras om, fick den en jättekruka av mig. Jag skar ner den ganska ordentligt och satte de små "stumparna" i vatten. Hon ville inte ha hem den då, för hon hade inte tid med den på grund av alla kvartssamtal. Hon tyckte att den hade det bättre här hos mig. Sen skulle de iväg på semester och på den vägen är det ... Den står här än. Och jag ska definitivt inte klaga! Den är fantastisk!

Det är ca 7 fullt utslagna blommor och säkert lika många till som slår ut vilken dag som helst.

Vi räknade knopparna häromdagen och fick det till över 80 st.

Den är vit och doftar underbart. Jag har bundit upp grenarna för att de inte ska brytas av alla blommor. Vill ju inte att det ska bli som med persikoträdet. Dessutom planterade jag de små stumparna och de har verkligen växt till sig.

Den ena har till och med en knopp! Den andra trivdes inte där jag satte den så den har inte växt så mycket men den är omplanterad och den har tagit sig ganska bra på bara ett par dagar. Jag hoppas att de ska klara vintern. Det gjorde tyvärr inte de jag hade förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0