Jag lever.... nog?

Jodå. Jag lever. Men jag är alldeles "insnöad". Jag kan inte komma på något att skriva om. Det brukar ju bli mest om min trädgård och blommorna. MEN! Ja, ni förstår ju varför det inte kan bli så mycket nu för tillfället. Ska jag skriva: I dag skottade jag. Igår skottade jag. I morgon ska jag skotta.... ?Ja, ni förstår. Har just varit ute och skottat... Jag gillar vinter och snö men nu börjar det bli för mycket! Jag var ju tvungen att köpa en snöskyffel. Den första i mitt liv. Har klarat mej med en vanlig skyffel och borste innan. Dock blev det för mycket nu. Och hur j___a lätt var det att få tag på en snöskyffel. Givetvis var jag inte den enda som var i samma trängande behov av en dylik. Men jag var naturligtvis inte först. Jag fick dock tag på en riktig pärla. Den ska få följa mej genom livet. Det är inte troiligt att den blir utsliten i alla fall!

Min nya, fina snöskyffel!

Det har snöat mer i natt!

Fille är alldeles insnöad. (Precis som jag!)

Min trädgård.

Jag har skottat till tidningskillen. Han har en egen "ingång".

Kommentarer
Postat av: berit

fint med vinterland jag trodde att din kamera hade gått sönder snön som är nu kan ligga ett tag till

sen kommer den efterlängtande våren. kul med rådjur intill husknuten men se till så dom inte äter upp alla dina nya skott som snart kommer i buskar och träd /berit

2010-02-14 @ 10:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0