Nock!!!!

Nu får det vara "nock"!!! Jag gillar vinter och snö men detta här är bara för bra! Visserligen visste jag att det skulle snöa i natt men jag trodde att det skulle bli som vanligt. En massa ojande innan och så blir det inte så farligt. Ack vad jag bedrog mig! Jag vaknade i morse och såg att det vräkte ner snö. Det var bara att bylta på sig och ut och skotta fram bilen. Det lönade sig inte att duscha innan jag skottade. Det hade varit ogjort arbete så det gjorde jag efter. Sen var det bara att sätta sig i bilen och bege sig till Åhus. Jag brukar köra över Trolle Ljungby men det kunde jag nog bara glömma. Jag trodde inte att de skulle ha hunnit att ploga. Det var inte plogat på motorvägen bara. Så det var bara att köra hela vägen till Kristianstad för att köra väg 118 till Åhus. Det tog mig en timme att ta mig till arbetet! 

Så här såg det ut i morse innan jag körde till jobbet.

Stora snösjok som hängde ner från taket.

Så här såg det ut när jag kom hem i kväll.

Snön var nästan borta. Var hade den tagit vägen?

Hit!!! Min nya snöskyffel har verkligen gått varm idag.

All snön hade lagt sig framför dörrarna till garaget.

Jag fick skotta en gång för att komma ut till frysen för att hämta kycklingen jag hade tänkt ha till middag.

Det blev en liten snöhög!

Kommentarer
Postat av: tottafes

Oh shit! =o

2010-02-20 @ 19:58:53
Postat av: ViDu

Sa ju det!

2010-02-20 @ 20:15:39
URL: http://smattagott.blogg.se/
Postat av: birgith

Oj akta grillen.

Håller med dig om snön.

Det räcker nu. Vi gör uppror!!!

2010-02-20 @ 22:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0