Äntligen!!!

Äntligen har jag fått igång min kamera. När jag var på semester med Bosse och Katta råkade mina nycklar förstöra displayen. Sen har jag inte kunnat få igång den. Jag skulle ställa in tid och datum men jag kom inte ihåg hur man gjorde. Och inte kom jag ihåg hur man gick förbi det heller. Men idag har jag äntligen fått igång den!!! Jag säger som Kalle: Underbart! (Fattade du vinken?) Nu ska jag bjuda på några bilder från min försummade trädgård. Jag har inte lust att påta i jorden när det inte är bra väder. Har i och för sig tagit mig i kragen och börjat röja i den stora rabatten vid trappan men det har inte blivit så mycket mer gjort. OCH planterat en jävla massa solrosor... Hoppas att det blir några i alla fall. Tyvärr har vintern varit stygg mot mig. Det är jättemycket som har dött. Alla mina änglatrumpeter till exempel. Men dahliorna frodas. Tack och lov!

Nu blommar äntligen mina syréner. Det doftar underbart! (Igen!)

Rhododendronen börjar slå ut.

Mina rabarber i kruka som jag inte riktigt vet var jag ska plantera.

Mina löjtnantshjärtan som börjar bli riktigt stora.

Jätterams!

Inne: Amorphophallus Konjac, "penisblomma".

Lite "större" Amorphophallus Konjac, Konjaksknölkalla.

Kommentarer
Postat av: Gammelsmurfen i Nyehusen

Välkommen tillbaka!! Har saknat dina bloggar och dina bilder!!

2010-06-09 @ 21:06:20
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0