Trädgården

I dag var jag ute i trädgården och fotade så gott jag kunde. (Kameran...) Det blev några bilder i alla fall. Det växer bra nu efter regnet och de få dagarna med sol. Tyvärr växer ogräset bäst... Men jag har varit ganska flitig i fråga om ogräsrensning i rabatten. Dessutom lånade jag syrrans trimmer och slog lite runt om. Bland annat har jag slagit det mesta gräset runt dammen och odlingslådorna. Det blir inte så mycket i lådorna i år. Saknar inspiration. Jag ska så lite sallad och köpa lite färdiga plantor senare. Redan nu finns en söt tomatplanta och en chiliplanta i krukorna. I den ena odlingslådan har jag planterat mina jordgubbsplantor som jag fick av Tina förra året. De växer så det knakar och det blir troligtvis mogna jordgubbar till midsommar. I kväll har jag grävt en rabatt på framsidan av huset. Det var inte lätt! Gubben som bodde här innan har grävt ner en massa tegelstenar längs med huset. Men lite blev det gjort i alla fall. Planterade ett par julrosor och ett par funkior. Sen satte jag några lupiner och några andra plantor som jag har förodlat. Det växer bra i den runda rabatten som jag gjorde för ett par veckor sen. Många av solrosorna har blivit ganska stora och lavendeln växer så det knakar. Nästan alla dahliorna som jag har planterat i krukor har kommit upp. På söndag ska jag hjälpa Eva att plantera hennes dahlior som jag har haft för vinterförvaring. Hoppas bara att jag vet vilka som är hennes...

Vintergröna

Vallmo

Trädpionknopp

Syrén

Summer Snow

Stjärnflocka

Rhododendron

Pion

Pensé

Pensé

Maskros

Liljenkonvalj

Kaukasisk Förgätmigej

Jätterams

Fänrikshjärtan

Funkia

Blomma

Yrvaken Frasse.

Kommentarer
Postat av: tottafes

Härliga bilder.. kul att du bloggar igen. =) Håll mig uppdaterad! =) Kram

2010-06-10 @ 07:09:17
Postat av: C

Håller med dig M, har längtat efter att få läsa saknat det jäääättteeemycket, kram

2010-06-12 @ 20:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0