Damlunch

Jag vet att det är länge sen jag skrev men inspirationen tryter ibland... Men nu har jag något trevligt att berätta. I torsdags bjöd jag två väninnor på "damlunch". Vuxet va? Det är mina två äldsta vänner och då menar jag inte när det gäller ålder. Detta trots att vi alla tre har uppnått en betydande ålder. Trots att det är flera, ja ganska många, år sen vi satt ner alla tre, var det som om det var i går. Det kallar jag bra vänner! Jag bestämde mig för att bjuda på pannkaksrulle à la Tina. Ett jätteenkelt och mycket gott recept. Carina slutade jobbet klockan 12 så vi bestämde att de skulle komma strax därefter. Först kom Czesia. Det är alltid lika roligt att träffa henne. Sen kom Carina. Hon hade en urgullig present med sig. Årets första tomte!

Visst är han ursöt?!?!
Maten var klar så det var bara att sätta sig och hugga in. En liten skål sallad och lite bubbelvatten till så var lunchen komplett. Sen måste vi ju ha kaffe. Och som ni vet är jag ju lite av en kaffeoman. Har ju det mesta när det gäller kaffe. Carina blev glad när hon såg att jag hade presso. Hon hade fått en av sin dotter men var inte riktigt säker på hur man gjorde. Det blev en liten demonstration och kaffet smakade utmärkt! För att hon skulle komma igång riktigt fick hon en paket Zoegas Passion Colombia. Jag tycker att den är en av de godaste sorterna. Jag hoppas att hon har börjat använda sin presso nu..?Jag hade bakat några kakor som jag plockade fram ur frysen. (Ja, de är godast direkt från frysen.) Det är ett recept som min dotter har tipsat om. De går under namnet "PMS-kakor". De passar bra när man är riktigt sugen på något gott med choklad. Jag kanske ska lägga ut receptet? Kanske i morgon... En jättemysig eftermiddag som jag hoppas att vi kan göra om SNART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0